• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Banknorweigan, vid höga blanco?

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Aldrig, har bolån på 1,25M men i finaste området i Sthlm och lgh värd 2,2M, vill försöka baka in skiten men vågar inte än och ingen panik för närvarande så väntar tills jag har 1 ff.. oom mitt betyg nu vill sjunka då? :D
Har kreditkortsskuld?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Aldrig, har bolån på 1,25M men i finaste området i Sthlm och lgh värd 2,2M, vill försöka baka in skiten men vågar inte än och ingen panik för närvarande så väntar tills jag har 1 ff.. oom mitt betyg nu vill sjunka då? :D
Jättejättemärkligt alltså! Har nästan identiska förutsättningar som du (endast mindre blanco, ligger på exakt 70 tusen), bolån 1,7 milj i Sthlm , ingen skuldhistorik, 1 gammal ff, och omdöme 1.2. Ligger bolånen oss till last ändå fast de inte ska göra det?
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Jättejättemärkligt alltså! Har nästan identiska förutsättningar som du (endast mindre blanco, ligger på exakt 70 tusen), bolån 1,7 milj i Sthlm , ingen skuldhistorik, 1 gammal ff, och omdöme 1.2. Ligger bolånen oss till last ändå fast de inte ska göra det?
1,2 i betyg är ju bra. :) Jag hade 4 ff än så länge.. Å hade du bara 70 i blanco är d stor skillnad då jag har nästan 350.
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
1,2 i betyg är ju bra. :) Jag hade 4 ff än så länge.. Å hade du bara 70 i blanco är d stor skillnad då jag har nästan 350.
Fast du har ju en schysst inkomst som balanserar upp det hela. Din blanco i förhållande till inkomst är väl ändå inte så farlig eller?
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Menade precis (sorry att jag är så otydlig) att mitt bolån + blanco motsvarar nästan dina siffror. Antar då att andelen blanco/bolån är den avgörande faktorn?
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Jo blanco försämrar ju massor jämfört med bolån så förklarar att du har superbra score. Fast som du säger tycker jag inte jag har farligt mkt lån i förhållande till inkomst för att har mkt sämre score än folk med lägre inkomst och 1,5 ggr så mkt lån som jag.. Skitsamma det är vad det är, ska se efter maj då 2 ff försvinner å UCn uppdateras i juni hur scoren ändras.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
UCs kreditbetyg är ett skämt. Ja har 4 FF, alla utom en försvinner i sommar. 488 tusen i inkomst och blanco/krediter på exakt 400 tusen.. Aldrig haft anmärkning el nåt annat konstigt.
Betyg 6,1

UC gillar inte krediter, och de gillar inte att man har flera långivare. Skulle du samla dina skulder i ett eller två blancolån och inga krediter kommer nog ditt betyg krypa nedåt.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Har BN, Big Bank och Ikano, och kortkrediten oxå hos BN, vore kul och veta om trådstartaren Desperat med så bra betyg bara har en kredit på 680000 kr?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp